
Vi tar ansvar för det vi gör – gentemot kunder, anställda och miljön. Att skapa förtroende är en naturlig del av vilka vi är. ”We improve your life” genom att göra det vi säger.
Ansvarsfullt agerande skapar förtroende
En av våra hörnstenar är ansvarsfullt agerande i hur vi gör affärer. Våra kunders förtroende är av stor vikt för oss och vi är stolta över att vara kända som en betrodd samarbetspartner över hela världen. Det vi gör står vi för!
Det är viktigt för oss hur vi gör innovationer, tillverkar, säljer och distribuerar våra produkter. Samma sak gäller för tjänsterna, kunskapen och kundservicen som vi ger våra kunder.
Vartannat år frågar vi alla våra medarbetare hur de skulle betygsätta hur vi sköter våra affärer. Alla svar lämnas in anonymt. Informationen från våra medarbetare använder vi för att kontinuerligt förbättra vår verksamhet och för att upprätthålla bra relationer med både våra kunder och med våra medarbetare.
Att agera på rätt sätt omfattar att värna om miljön, naturen, samt där människor bor och arbetar. Besök vår CSR-sida för mer information.

Resan mot en hållbar framtid
För att bli ett hållbart företag måste vi ständigt tänka på hur vi arbetar. Vi har valt att fokusera på sex områden för att driva våra hållbarhetsinitiativ inom kategorierna miljö, sociala frågor och ledning (ESG).
Läs mer...

Anstränga sig lite extra för att hjälpa andra
Alla anställda inom LINAK världen över erkänner och bekräftar det faktum att våra framgångar beror helt och hållet på våra kunders framgångar. Detta kommer du att märka oavsett hur du kommer i kontakt med oss.
Läs mer...

LINAK, familjeägt sedan 1907
Baserat på en verkstad som etablerades för mer än 100 år sedan av Christian Jensen och än idag är LINAK ett familjeägt företag. Omvandlingen från en liten, lokal verkstad till ett internationellt företag har inte påverkat företagets grunder, som bygger på våra värderingar.
Läs mer...